Wikia

Sophie Lucas

Sophie Lucas

Sophie Lucas
(pseudoniem van Sanne de Ruiter, 25 januari 1985) is een Nederlandse fantasyschrijfster.

Officiële biografieEdit

Als kind bedacht zij al verhalen over heksen, tijdreizigers en magische standbeelden. Geïnspireerd door de boeken van J.R.R. Tolkien en Robert Jordan begon ze vanaf haar dertiende met het schrijven van fantastische romans.

In haar verhalen zul je niet snel woeste orks, heldhaftige elfen of tovenaars met grijze baarden tegenkomen. Haar fantasiewereld wordt bevolkt door heel gewone mensen, die soms over niet zo heel gewone gaven beschikken. Magie is in haar wereld echter zelden een prettig geschenk.

Veel van haar werk is geïnspireerd door historische gegevens. Zo baseerde ze haar debuutroman Reigers vlucht (Boekerij, april 2012), op de culturen van het oude China en Japan.

In het dagelijks leven werkt Sophie als arts. Zij woont met haar man en twee katten in Alkmaar. Onder (een ander) pseudoniem verschenen columns over haar werk in een bundel, tijdschrift en op internet.

PublicatiesEdit

OmslagRV

Romans

Korte verhalen

  • Paars zand (Pure Fantasy 1, april 2005, gepubliceerd onder de naam Sanne de Ruiter).
  • De nacht van de kraaien. In: Bericht uit Bloemrijk (Uitgeverij Parelz, juli 2011). Tevens verschenen in Schaduwzijde (Uitgeverij Parelz, juni 2012).

Externe linksEdit

Officiële website